Design of the International Open University of Religious Sciences in order to promote the best readers and missionaries of all ages

Document Type: Takhasosi

Author

Software Engineering Expert and Member of the Faculty/ Quranic Institute in Qom Province

Abstract

Along with the developments that have taken place in the contemporary world in the field of virtual learning, the teaching methods of teaching religious sciences have also changed; Therefore, Islamic nations are trying to exchange information on religious sciences in order to nurture religious missionaries. In this article, first, the virtual university of religious sciences is created in order to nurture missionaries at the international level, and then, how to register professors and elites, as well as presenting an international degree, is proposed.
The research results show that young people in other countries encourage religious sciences in cyberspace, save printing and travel between countries, support software production of other Islamic nations, identify talents of missionaries of other nations and organize the elites of religious sciences, use science professors. Religion of other nations and virtual education to learners, holding free courses for enthusiasts and holding international virtual competitions of religious sciences are the fruits of the International Virtual University of Religious Sciences for missionaries and readers.

Keywords

Main Subjects


  1. آتشک، محمد (1388). مدل­ های طراحی آموزش مجازی. دومین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک. تهران: پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی.
  2. ابراهیم ­زاده، عیسی (1386). انتقال از دانشگاه آموزش از راه دور سنتی به دانشگاه مجازی: نوآوری و چالش تغییر (مطالعه موردی). پژوهش و برنامه ­ریزی در آموزش عالی. شماره43: 134-113.
  3. باستان ­فر، امیره (1388). بررسی روش­ های موجود تولید محتوای آموزش الکترونیکی و شیوه ­های مؤثر در فرایند تولید. اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی. تهران: دانشگاه علم و صنعت.
  4. عطاران، محمد رضا (1386). دانشگاه مجازی: بازخوانی روایت­ های موجود. پژوهش و برنامه ­ریزی در آموزش عالی. شماره43: 73-53.
  5. فیضی، کامران (1382).  مسائل و راه­کارهای تشکیل دانشگاه­ های اینترنتی در ایران. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). دوره5. شماره38-37: 134-117.
  6. میرزاده، میرمسعود (1391). جدول مسابقات ورزشی. تهران: شرکت چاپ و نشر کتاب­ های درسی.
  7. D’Antoni, Susan (2006). The Virtual University: Models and Messages Lessons from Case Studies. UN: UNESCO.
  8. Hopkins, John (2004). International Society for Technology Education. London: Rutledge
  9. http://mobaleghan.com/page/%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87_9632
  10. Mueller, Daniel. and Stefant Strohmeier (2010). Design Characteristics of Virtual Learning Environments: An Expert Study. International Journal of Training and Development: Vol. 14 (Issue. 3): 209-222.
  11. http://arzyabi.shora.ir
  12. http://www.isna.ir/news/96010300649
  13. http://www.mums.ac.ir/elearning/fa/ecourse
  14. http://94.182.218.18/Portal/PublicKnowledge/E-Learning/ELearning.aspx