• Home
  • Browse
    • Current Issue
    • By Issue
    • By Author
    • By Subject
    • Author Index
    • Keyword Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Editorial Staff
    • Publication Ethics
    • Indexing and Abstracting
    • Related Links
    • FAQ
    • Peer Review Process
    • News
  • Guide for Authors
  • Submit Manuscript
  • Reviewers
  • Contact Us
 
  • Login ▼
    • Login
    • Register
  • Persian
Home Articles List Article Information
  • Save Records
  • |
  • Printable Version
  • |
  • Recommend
  • |
  • How to cite Export to
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • Share Share
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
Pure Life
Articles in Press
Current Issue
Journal Archive
Volume Volume 6 (2019)
Issue Issue 19
Issue Issue 18
Issue Issue 17
Volume Volume 5 (2018)
Volume Volume 4 (2017)
Volume Volume 3 (2016)
Volume Volume 2 (2015)
Volume Volume 1 (2015)
Hakimi, A. (2019). راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری. Pure Life, 6(19), 101-122.
Abdul-Momen Hakimi. "راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری". Pure Life, 6, 19, 2019, 101-122.
Hakimi, A. (2019). 'راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری', Pure Life, 6(19), pp. 101-122.
Hakimi, A. راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری. Pure Life, 2019; 6(19): 101-122.

راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری

Article 5, Volume 6, Issue 19, Autumn 2019, Page 101-122  XML PDF (756 K)
Document Type: Takhasosi
Author
Abdul-Momen Hakimi
دانش پژوه دکتری قرآن و علوم (گرایش مدیریت)/ مجتمع آموزش عالی امام خمینی
Receive Date: 19 July 2017,  Revise Date: 29 July 2017,  Accept Date: 11 August 2017 
Abstract
چارچوب نظری راهبردهای مدیریتی فضای مجازی برگرفته از اندیشه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پشتیبان نظری مباحث مطرح شده در این پژوهش است که فرضیه آن عبارت است از این­که: کشف راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری میسر است. بررسی این فرضیه منوط به روش توصیفی- تحلیلی با استناد به اندیشه­ های معظم له است و بدین منظور راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه ایشان به تصویر کشیده می ­شود.
بر این اساس- در فضای مجازی- هر گونه مطلب و اندیشه در قالب متن، تصویر و فیلم می ­تواند بین کاربران مبادله شده و به‌ صورت جدی ابعاد مختلف زندگی و حیات بشری را تحت تأثیر قرار داده و بسترساز تحولات اساسی در زندگی انسان شود؛ لذا مقام معظم رهبری از فضای مجازی به‌ عنوان قدرت نرم یاد می­ کند که دارای اثرگذاری بالایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، سبک زندگی، ایمانی، اعتقادات دینی و اخلاقی است.
یافته­ های پژوهش نشان می ­دهد با نگاه کلی به اندیشه­ های راهبردی مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، می­توان عرصه ­های مختلف آن- از جمله آموزش دینی- را با بکارگیری راهبردهایی هم­چون شناخت فرصت ­ها و تهدیدها، برنامه ­ریزی هدفمند، مقاوم ­سازی فرهنگی، بکارگیری روش­ های تبلیغاتی کارآمد، نظارت و پایش و قانون و اخلاق ­مداری مدیریت کرد.
Keywords
راهبردهای مدیریتی; فضای مجازی مقام معظم رهبری
Main Subjects
Religion and Cyberspace
Article Title [Persian]
راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری
Authors [Persian]
عبدالمؤمن حکیمی
دانش پژوه دکتری قرآن و علوم (گرایش مدیریت)/ مجتمع آموزش عالی امام خمینی
Abstract [Persian]
چارچوب نظری راهبردهای مدیریتی فضای مجازی برگرفته از اندیشه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پشتیبان نظری مباحث مطرح شده در این پژوهش است که فرضیه آن عبارت است از این­که: کشف راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه مقام معظم رهبری میسر است. بررسی این فرضیه منوط به روش توصیفی- تحلیلی با استناد به اندیشه­ های معظم له است و بدین منظور راهبردهای مدیریتی فضای مجازی در اندیشه ایشان به تصویر کشیده می ­شود.
بر این اساس- در فضای مجازی- هر گونه مطلب و اندیشه در قالب متن، تصویر و فیلم می ­تواند بین کاربران مبادله شده و به‌ صورت جدی ابعاد مختلف زندگی و حیات بشری را تحت تأثیر قرار داده و بسترساز تحولات اساسی در زندگی انسان شود؛ لذا مقام معظم رهبری از فضای مجازی به‌ عنوان قدرت نرم یاد می­ کند که دارای اثرگذاری بالایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، سبک زندگی، ایمانی، اعتقادات دینی و اخلاقی است.
یافته­ های پژوهش نشان می ­دهد با نگاه کلی به اندیشه­ های راهبردی مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، می­توان عرصه ­های مختلف آن- از جمله آموزش دینی- را با بکارگیری راهبردهایی هم­چون شناخت فرصت ­ها و تهدیدها، برنامه ­ریزی هدفمند، مقاوم ­سازی فرهنگی، بکارگیری روش­ های تبلیغاتی کارآمد، نظارت و پایش و قانون و اخلاق ­مداری مدیریت کرد.
Keywords [Persian]
راهبردهای مدیریتی، فضای مجازی مقام معظم رهبری
References
  1. تارنمای مقام معظم رهبری، http://farsi.khamenei.ir/
  2. خانیکی، هادی. و محمود بابایی (1390). فضای سایبری و شبکه ­های اجتماعی؛ مفهوم و کارکردها. جامعه اطلاعاتی سال1. شماره1: 96-71.
  3. ذکایی، محمدسعید. و فاخره خطیبی (1385). رابطه حضور در فضای مجازی و هویت مدرن پژوهشی در بین کاربران اینترنتی جوان ایرانی. علوم اجتماعی. شماره33: 153-111.
  4. رضائیان، علی (1387). مبانی سازمان و مدیریت. چاپ11. تهران: انتشارات سمت.
  5. Abelson, Hal. and Lawrence Lessig ( 1998). Digital Identity in Cyberspace. London: Routledge.
Statistics
Article View: 5
PDF Download: 8
Home | Glossary | News | Aims and Scope | Sitemap
Top Top

Journal Management System. Designed by sinaweb.