1- قرآن کریم.
2- تمیمی آمدی، عبدالواحدبن محمد.، (1366)، غرر الحکم و دررالکلم، قم: دفتر تبلیغات اسلامى.
3- اسپاروهاک، آنی.، هیلد، یسانی، (1392)، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای آموزشی ویژه، ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و الهه ولایتی، تهران: انتشارات آوای نور.
4- باقری، خسرو.، (1390)، نگاهی دوباره بر تربیت اسلامی، تهران: انتشارات مدرسه.
5- بهشتی، سعید.، رشیدی، شیرین.، اصول تربیت عقلانی بر مبنای سخنان امام رضا، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 21 (18) 1392: 67-51.
6- پوری، احسان.، (1389)، بررسی نقش و تأثیر فیسبوک بر شکل گیری شبکه های اجتماعی از دیدگاه متخصصان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران- مرکز.
7- ثقه الاسلامی، علیرضا.، اکبری، مجید.، جوادی، محسن، اخلاق فناوری اطلاعات مبتنی بر رهیافت موجبیت گرایی فناورانه، اخلاق در علوم و فناوری، سال9، 4 (1393): 10-1.
8- چاوشی روح الله.، رحمتی، حسینعلی.، ثقه الاسلامی، علیرضا.، ملاحظات اخلاقی درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقد کتاب اخلاق، علوم تربیتی و روانشناسی، ۱ (1394): 188-164.
9- حائری کرمانی، حسین.، (1386)، هشتاد و هشت کلام از هشتمین امام به هشت زبان، مشهد: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی.
10- حسینی، محمد مصطفی.، مدیریت در شبکههای اجتماعی، رهاورد نور، 31 (1389): 49-40.
11- خاقانی زاده، مرتضی.، ملکی، حسن.، عباسی، محمود.، ضرورت طراحی الگویی برای برنامه درسی اخلاق پزشکی با رویکرد اسلامی، راهبردهای آموزشی، 3 (1389): 99-93.
12- راغب اصفهانی. حسین.، (1375)، المفردات فی الفاظ القرآن، تهران: انتشارات مرتضوی.
13- زارعی زوارکی، اسماعیل.، قربانی، حمید رضا.، تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر یادگیری زبان انگلیسی دانشآموزان، فناوری آموزش و یادگیری، دوره1، 3 (1394): 36-23.
14- زارعی زوارکی، اسماعیل.، مؤمنی، اکبر.، قاسم تبار، عبدالله.، (1392)، مبانی نظری و علمی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و یادگیری، تهران: انتشارات آوای نور.
15- سلحشوری، احمد.، حدود و ثغور تربیت اخلاقی، تربیت معنوی و تربیت دینی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2 (1390): 56-41.
16- صدوق، ابوجعفر محمد.، (1404)، عیون أخبار الرضا، بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
17- صمدی، معصومه.، دوایی، مهدی.، اقبالیان، طاهره.، مبانی، اصول و روشهای تربیت اخلاقی در سیره پیامبر و اهل بیت، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 16 (1391): 64-37.
18- عابدی، رها.، (1394)، طراحی شبکه های اجتماعی مجازی جهت تضعیف رفتارهای ضد اجتماع موجود در محیط برخط، همایش ملی شبکه های اجتماعی مجازی: بستری برای آموزش و یادگیری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
19- عطاردی قوچانی، عزیزالله.، (1387)، راویان امام رضا در مسند الرضا، قم: مؤسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان.
20- عیاشی، محمدبن مسعود.، (1380)، تفسیر عیاشی، تهران: مکتبة العلمیة الإسلامیة.
21- قمی، شیخ عباس.، (1373)، منتهی الآمال، قم: انتشارات هجرت.
22- کلینی، محمدبن یعقوب.، (1377)، الکافی،قم: مؤسسه انتشاراتی حضرت ولیعصر.
23- محدث نوری، میرزا حسین.، (1408)، مستدرک الوسائل ومستنبط المسائل، بیروت: مؤسسه آلالبیت:.
24- محمدی ری شهری، محمد.، (1375)، میزان الحکمة، قم: دار الحدیث.
25- مصباح یزدی، محمد تقی.، (1394)، اخلاق در قرآن، قم: انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى.
26- مکارم شیرازی، ناصر.، دیگران.، (1374)، تفسیر نمونه، تهران: دار الکتب الإسلامیة.
27- میرمحمدی، فریده.، اخلاق اجتماعی از منظر امام رضا، رشد آموزش اجتماعی، 15 (1) 1390: 17-14.
28. Annas, j., Ethics and Morality, Encyclopedia of ethic, 1 (1991): 329-331.
29- Baran, B., Facebook as a Formal Instructional Environment, British Journal of Education, 2010: 146-149.
30- Bosch, T., Preez, A., Using Online Social Networking for Teaching and Learning: Facebook Use at the University of Cape. South African Journal for Communication Theory and Research, 2009: 200-285.
31- Brandstrom, Camilla., (2011), Using the Internet in Education-Strengths and Weaknesses, Queens University.
32- Gulbaharm Y., Current State of Usage of Social Media for Education: Case of Turkey, Journal of Social Media Studies, 1(1) 2014: 53-69.
33- Kietzmann, J., Hermkens, K., McCarthy, I., Silvestre, B., Social Media? Get Serious! Understanding the Functional Building Blocks of Social Media, Business Horizon, 54(3) 2011: 241-251.
34- Krämer, N., Winter, S., The Relationship of Self-Esteem, Extraversion, Self-Efficacy and Self-Presentation Within Social Networking Sites, Journal of Media Psychology, 20(3) 2008: 106-116.
35- Li, Yan., Yingju, Yan., Qiang, Deng., Robert, H., Privacy Leakage Analysis in Online Social Networks, Research Collection School Of Information Systems, 49 (2015): 239-254.
36- Prez, T., Araiza, M., Using Facebook for Learning: A Case Study on the Perception of Students in Higher Education, Social and Behavioral Sciences, 2013: 3259-3267.
37- Roblyer, M., McDaniel, M., Webb, M., Herman, J., Witty, J., Findings on Facebook in Higher Education: A Comparison of College Faculty and Student Uses and Perceptions of Social Networking Sites, The Internet and Higher Education, 2010: 134-140.
38- Selwyn, N., Faceworking: Exploring Students’ Education Related Use of Facebook, Learning, Media and Technology, 2009: 157-174.
39. Tadeu, P., Joana, L., Social Network in Education: A Mathematical Pilot Test. Social and Behavioral Sciences, 2014: 2409-2418.
40. Wang, Q., Woo, H., (2008), New Educational Technology, New York: Nova Science Publishers, 183-199.
41. Webster dic, Online, 2008.
42. Young, K., Ties, Social Networks and the Facebook Experience, International Journal of Emerging Technologies and Society, 2011: 20-34.