Document Type : REVIEW PAPER

Authors

1 MA and Student Level 3 Seminary, Qom, Iran

2 Doctor of Islamic Sufism and Mysticism, Member of the Scientific Group of Differences and Religions , Seminary of Qom, Iran

3 Student of Quran and Hadith Sciences, Qom University of Holy Quran Sciences and Education, Qom. Iran

025/p-l.2019.2892

Abstract

Widespread anti-religious propaganda in cyberspace indicates that Western governments and media do not tolerate the spread of Islamic awakening and inclination to Islam, and with false propaganda, they try to portray the face of Islam in the world. Knowing the new and various methods in this field, helps Muslims to provide rich religious content in accordance with the needs of the audience with the strategic familiarity of the enemy's tactics. The main tactics of the enemy in this field are to show some non-religious beliefs. In the name of religion, highlighting false and deviant mysticism as religious tendencies, producing new and diverse tools in the field of technology in order to spread prostitution and apostasy of users, especially teenagers, and exploiting the weaknesses of Islamic governments in using technologies. New in the field of monitoring and management. In this article, researchers have tried to study the various ways of enemy infiltration and anti-religious propaganda in cyberspace by collecting the opinions and opinions of various experts and by introducing these ways and offering solutions to counter the enemy aggression. This context - to help vaccinate cyberspace audiences.

Keywords

Main Subjects

  1. قرآن کریم.
  2. نهج البلاغه.
  3. امام خمینی، سید روح الله (1367). صحیفه نور. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
  4. تارنمای مقام معظم رهبری، به نشانی: http://farsi.khamenei.ir
  5. ابن بابویه، محمد بن علی (1431). معانی الأخبار. قم: دفترانتشارات اسلامی.
  6. اکبری، مهرنوش (1387). تأثیر بازی­ های رایانه ­ای بر شخصیت کودکان. پیام زن. شماره200: 83-75.
  7. بهاری، مهدی (1389). فضای مجازی: ضرورت اینترنت و سرویس ­های مهم اینترنتی. معارف. شماره81: 42.
  8. پایگاه اینترنتی خبرگزاری فارس. شماره 646.
  9. دباغی، صدیقه (1390). شمشیر دو لبه اینترنت. بی­جا.
  10. رحیمی، حسن (1390). روزنامه مردم سالاری. ش2724.
  11. رمضانی، رضا (1391). اتخاذ سیاست واقع­ بینانه در برابر ماهواره. بی­جا.
  12. عمروآبادی، مهدی (1392).روش­شناسی تبلیغات ضد دینی. رساله سطح 3. دار الشفاء قم.
  13. قرائتی، محسن (1375). تفسیر نماز. تهران: سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح.
  14. گابریل، نیل (1391). امپراتوری هالیوود.ترجمه الهام شوشتری ­زاده. تهران: نشر عابد.
  15. گومری، داگلاس (1388). هالیوود به مثابه صنعت. ترجمه حمید محرمیان. قم: نشر تبیان.
  16. مجلسی، محمد باقر. (1403) بحار الأنوار، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
  17. www.m3657z.blogfa.com