Document Type : REVIEW PAPER

Authors

1 Student Level 3, Qom Seminary, Qom, Iran

2 Student of Level 3, Qom Seminary, Qom, Iran

025/p-l.2018.2634

Abstract

The present study discusses the language nodes of religious missionaries in cyberspace and points out that language nodes are not just stuttering; Rather, it includes some rhetorical and eloquent objections and unfamiliarity with the language of a medium, as well as ignorance of today's audience and their spirits. In this research, first, an explanation of the linguistic node and the quality of its occurrence is given, and then the category of propaganda in the contemporary era with a focus on the role of linguistic nodes in this matter is mentioned; Nodes such as spelling, colloquialism, exaggeration and eloquence, lack of linguistic dimension, lack of age and gender dimension, lack of word dimension, imperfect or defective language, one-dimensional use of media language, having rhetorical language and being free from entertainment. The research findings have led to the conclusion that the way of messaging is as important as the content of the message and just being present in cyberspace is not enough; What matters is how better you are present; Finally, some solutions for untying the knot are presented.

Keywords

Main Subjects

  1. قرآن کریم.
  2. نهج الفصاحة.
  3. شریف الرضى، محمد بن حسین؛ (1379)، ترجمه و شرح نهج البلاغة (فیض الإسلام)، تهران: مؤسسه چاپ و نشر.
  4. ابن منظور، محمد بن مکرم؛ (1414)، لسان العرب، بیروت: دارالفکر للطباعة والنشر والتوزیع.
  5. بابایی، رضا؛ (1385)، درآمدی بر مخاطب ­شناسی، پیام، شماره 77: 24-4.
  6. بستانى، فؤاد افرام؛ (1375)، فرهنگ ابجدی الفبایی عربی- فارسی: ترجمه کامل المنجد الأبجدی، ترجمه رضا مهیار، چاپ2، تهران: دفتر انتشارات اسلامی.
  7. بیرو، آلن؛ (1366)، فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه باقر ساروخانی، تهران: انتشارات کیهان.
  8. پاتر، دبلیو جیمز؛ (1391)، نظریه سواد رسانه‌ای: رهیافتی شناختی، ترجمه ناصر اسدی، محمد سلطانی‌فر و شهناز هاشمی، تهران: انتشارات سیمای شرق.
  9. تمیمى آمدى، عبدالواحد بن محمد؛ (1410)، غرر الحکم ودرر الکلم، چاپ2، قم: دارالکتاب الإسلامی.
  10. جوهری، اسماعیل بن حماد؛ (1407)، الصحاح (تاج الغه وصحاح العربیة)، بیروت: دارالعلم للملایین.
  11. خجسته، حسن؛ (1380)، درآمدی بر جامعه‌شناسی رادیو، تهران: نشر طرح آینده.
  12. سمیعی گیلانی، احمد؛ (1374)، آیین نگارش، چاپ6، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
  13. سووه، توماس؛ (1354)، فرهنگ اصطلاحات اجتماعی و اقتصادی، ترجمه م. آزاده، تهران: انتشارات مازیار.
  14. طبرسى، على بن حسن؛ (1385)، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، چاپ2، نجف: المکتبة الحیدریة.
  15. عسگری، علیرضا؛ (1373)، سیاست تبلیغاتی معاویه در مقابله با حضرت علی، تهران: مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی.
  16. غفوری، محمد جواد؛ (1393)، بایسته­ های مبلغین برای تبلیغ دین در اینترنت، فصلنامه علمی تخصصی، فرهنگ و پژوهش، شماره 17: 98-73.
  17. فراهیدی، خلیل بن احمد؛ (1409)، کتاب العین، بیروت: مؤسسة دارالهجرة.
  18. قربانی، محمد رضا؛ (1381)، مجله رادیو، شماره 4.
  19. قرشى بنایى، على اکبر؛ (1412)، قاموس قرآن، چاپ6، تهران: دارالکتب الإسلامیة.
  20. کلینى، محمد بن یعقوب؛ (1407)، الکافی، چاپ4، تهران: دارالکتب الإسلامیة.
  21. همان؛ (1364)، الروضة من الکافی، ترجمه سید هاشم رسولى محلاتى، تهران: انتشارات علمیه اسلامیه.
  22. مجلسى، محمد باقر؛ (1403)، بحار الأنوار، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
  23. مسعودی، حسین؛ (1381)، حوزه و رسالت تبلیغی در عصر ماهواره‌ها، نگاه حوزه، شماره 40-38: 18-11.
  24. مطهری، مرتضی؛ (1364)، امامت و رهبری، چاپ6، تهران: انتشارات صدرا.
  25. همان؛ (1375)، حماسه حسینی، چاپ24، تهران: انتشارات صدرا.
  26. همان؛ (1391)، یادداشت‌های استاد مطهری (2)، تهران: انتشارات صدرا.
  27. معین، محمد؛ (1387)، فرهنگ معین، تهران: انتشارات زرین.
  28. مکارم شیرازی، ناصر؛ (1380)، تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الإسلامیة.
  29. مک­کوایل، دنیس؛ (1380)، مخاطب ­شناسی، ترجمه مهدی منتظر قائم، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها.